Premiärturen på ridbanan

Det blev ett litet trimmningspass på ridbanan i går fm. Underlaget var väl sådär med slask och grisigt men det gick okej.
Det der med halvhalter har visst försvunnit ut ur lilla hjärnkontoret för det tog ett bra tag innan hon förstod vad jag var ute efter :) Hon ville helst bara springa omkring...  Gjorde mkt igångsättningar och avsaktningar. Galoppfattningarna börjar sitta nu. Det är kul men nu börjar hon istället sakta av av sig själv efter några språng. Det är bara yttervarvet på ridbanan som är plogat så man är ju ganska "instängd" när man rider av de höga vallarna. Detta kom jag på att det är ju utomordentligt bra :) Russin vill ju lägga in rumpan i galoppen i högervarvet, för att få henne rak så måste jag hela tiden tänka öppna. Då kan hon ju gärna få för sig att springa inåt på ridbanan men det går ju inte nu! :) För där är en snövall :) Hihi!! Fick till flera varv i fin högergalopp utan att hon slog om! Mkt nöjd! Annars brukar det gå bra på volten men så fort man kommer ut på rakt spår så byter hon galopp. Ska prova att rida förvänd galopp i vänster varv med ridhusväggen som hjälp för att få henne starkare:) I kväll hoppas jag det blir :)
Kram på er! :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Dags å blogga lite kanske....

2011-01-11 @ 09:29:52
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0