Sen...

...kväll i ridhuset. Hoppträningen höll på enda till långt efter nio så vi red runt medans de avslutade och plockade undan alla hinder. Det är ju bra träning bara det att vara där mitt bland hindren.
Jag hade satt på en pullarnosgrimma och det raka bettet. Måste ju variera lite.
Red mkt rakt fram och tänkte på takten.... ett två ett två... Gjorde mkt skänkelvikningar med ganska rak häst, fick sparka på med skänkeln ett par gånger så att hon verkligen korsade benen ordentligt. Sen gjorde hon det kalasfint:) Red med rak häst innanför spåret, hade henne fint på ytter, kände takten... Hon funkar kanon på det raka bettet. Mkt lättare att få fram näsan lite och jag fick henne att jobba på ordentligt. Tyvärr kom hon då på att hon kunde lägga över tungan över bettet när hon inte hade den vanliga nosgrimman. Så tungan var lite överallt och fladdrade men jag struntade i det och sparkade på lite till i stället :) Sammanfattningsvis så gick hon jättebra och jag hittade takten i traven! Tack Jill för tipsen! :)

I kväll skall jag åka med Angelica när hon skall träna för Arnold! Asså shit vad det ska bli kul! ;)
Undrar om Nenne kan åka trailer utan Russinfia??

Kram på er!


 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kul av mig att lägga upp bilden två ggr va?? Haha! Så kan det gå när allt inte funkar riktigt som det ska!!

Visst ser det lite ut som att hon är på väg till månen! :) Bästa tjejen!

2011-01-19 @ 11:17:18
URL: http://russinfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0