Trotsa kylan

I går eftermiddag lastade vi in Russin och Hallon i trailern och åkte till ridhuset jag och Cornelia! Där var det ponnyhoppning i halva och... ponnyhoppning i andra halvan :) Russin är sådär förtjust i massa små ponnisar... särskilt när hon har stått i två dar :) Jag skrittade och travade och gjorde massa av och igångsättnngar och halt, som vanligt. Hon var riktigt fin! Hoppade sen av och longerade henne med gummisnodd i galopp. Kanonfin men lite "busig" :) Sen åkte vi hem och tog in de andra hästarna. Hela turen gick kanon! Det är så skönt när man kan ställa in två kusar i trailern och bara dra iväg! Bästa hästarna!!

Idag åkte jag till stallet och släppte ut lite hästar och fixade klart i stallet. Sen åkte vi in till granngården i Norrtälje och hämtade en pall torvmix i trailern. De stod inomhus så de var inte frysta :) Han körde dessutom in hela pallen med trucken så vi slapp släpa in dem! Nice! Sen fick vi såklart släpa in dem i stallet. Skönt med lite styrketräning!
Så långt gick dagen riktigt bra. Sen skulle jag raka lilla Russin med den "nya" rakmaskinen... hon gillar verkligen inte att bli rakad... suck... Det skulle bli en sån där "jättefin" typ halvklippning, från manken till jumsken.

Suck nu försvann halva inlägget precis när jag skulle trycka på publicera... undrar vad jag hade skrivit...

I allfall så kan hon inte stå still, det går knappt att få på bremsen och hon är tokkittlig. Ingen bra kombination alls.
Men rakmaskinen var jättebra :)

Vi lyckades inte ens klippa halva hästen förrän hon "gav upp". Nu ser hon ut som ett lapptäcke. Vi får göra ett nytt försök i morgon med lite lugnande. Sen blir det kanske lite till på måndag... När vi äntligen har klippt hela hästen så är det väl bara att börja om igen :) Härligt! Tack för hjälpen idag Angelica!

Är det nån som har några bra rakningstips??

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Malin

Prova hyvel!!!!! Eller vaxremsor =)

2011-01-15 @ 19:20:46
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0