Barnhästen

Russin är inte bara bra på att hoppa och dressyra hon är även en utomordentlig barnhäst! Igår så red jag henne en stund på ridbanan och sen var det Antons tur. Han hade som vanligt sin blåa Jofa-hjälm på huvet! Hon stod helt stilla medans jag lyfte/krånglade upp honom i sadeln och fixade med stiglädren så att de passade för hans ganska korta ben. Sedan så gick hon när han sparka med benen och smackade och stannade när han sa ptrooo… Kan ju kanske va för att jag gick och stannade… :) Men Anton var väldigt nöjd med att hon gjorde som han sa!
Efter några varv så var det kusin Fannys tur. Fanny är 8 år och har ridit lite på ponnyridskola. Hon kunde både starta, stanna och styra utan att jag hjälpte till!! Jätteduktig var hon! Vi tog nåt varv i trav också, då blev det lite skumpigt men hon höll i sig ordentligt och fixade det galant! :) Jag var jätteimpad! På slutet så släppte jag helt så red hon runt helt själv! Bästa tjejerna! (och Anton såklart )




En lycklig Anton med solen i ögonen!


Fanny med hjälmen i halva ansiktet :)


Jill susar förbi i nya sadeln!


Här tränar vi på trepunktssitsen inför den kommande karriären som hoppryttare! :)

Trevlig helg! 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktiga tjejer och kille och inte minst ridläraren :) Tack ÅSA :o)

2011-04-29 @ 17:24:16
Postat av: Vibbe

Anton lånar säkert gärna ut sin hjälm till Jill. Ajabaja att rida utan hjälm...även om man har ny och fin sadel ;o)



kram

2011-05-01 @ 22:55:13
Postat av: Malin

Så duktiga! =0)

2011-05-02 @ 12:40:03
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0