Dressyrträning

I går var det dags för vår första ”riktiga” dressyrträning för Sara! Jag var jättetaggad!

Jag red fram henne lite och sen satt Sara upp och kände igenom henne lite så hon visste vad vi hade att jobba med! Russin tyckte helt klart att Sara var en ”Pain in the ass” :) Det var ju inte alls lika lätt att komma undan arbetet med någon på ryggen som kunde parera i förebyggande syfte… om man så säger *hihi* Hon såg ganska snabbt väldigt fin ut min lilla skrutta.

Sen satt jag upp och Sara förklarade vad det fanns för ”fel och brister”. Jag red mest på volten runt Sara i trav och galopp. Efter en stund förstod jag ännu mer vikten av ytterskänkeln… :)

Red sen igenom programmet en gång och fick godkänt! Sara tyckte att vi borde få 60% på lördag om hon går så  (tror nog att hon tog i lite i överkant… )

Jag var mkt nöjd med träningen och har nu fullt med saker att träna vidare på! Tänker absolut rida mer för Sara!

Idag fick hon en välförtjänt vilodag!
Jag stannade hemma och firade Vilma som fyller två år!



Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis i efterskott Wilma!!!

Går ju undan det där!

2011-04-07 @ 09:50:36
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0