Lite hoppning och lite i skogen

Nu har jag visst missat ett par dagar igen =/

I måndags så hoppade vi lite jag och Cornelia. Hade byggt upp två hinder som vi kunde rida på två olika volter. Då kunde vi hoppa på den ena volten först tills någon (läs Russin) rev och sedan rida på den andra volten en stund innan vi behövde hoppa av och bygga upp!! Smart va? :)
Russin var inte alls lika på som förra veckan när vi hoppade. Jag tror det var för att det bara var tre dagar sedan hon hoppade sist. Sen gången innan var det drygt två veckor eftersom jag hade fastnat i nån typ av dressyrträsk då :) Jag provade dessutom att rida på ett skarpare bett vilken nog gjorde att hon inte sprang så mkt heller. Eller inget alls faktiskt. Hon var riktigt lugn och sansad.
Hoppade inte högt alls utan vår plan är ju att bara hoppa småhinder och få massor med självförtroende på dem innan vi höjer. Dessutom måste vi hoppa lite flera gånger i veckan tror jag för att det ska bli lite mer vana och inte så dramatiskt! Hon hoppade i allfall mkt bättre än sist och det var jättekul! :)

Igår red jag ut en snabbsväng med Angelica och Cornelia eftersom vi alla tre hade bråttom! Pigga och glada hästar och ryttarinnor! Trevligt!

Nu ska Nellie rida i två dar och sen är det påskhelg och jag hoppas att jag hinner med massor med häst! Dressyrtävling för Cornelia på fredag och hoppning på lördag, hoppning för Angelica med båda hästarna på fredag och sen dressyr för Jill på söndag :) Det är mkt nu!


Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet du hur det är att dömas och sitta i fängelse? Vet du vad ett frihetsberövande innebär? Det gjorde inte jag heller. Inte innan jag själv dömdes till 1 år och 2 månaders fängelse och placerades på Sveriges största säkerhetsklassfängelse för Kvinnor. Läs min blogg där jag skriver om domar, Hinseberg, Kriminalvården och brott. Läs, kommentera och ställ gärna frågor =)

2011-04-20 @ 09:30:09
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/
Postat av: linnéa

VILKEN SÖTNOS

2011-04-20 @ 09:51:45
URL: http://fladdermusensdragontears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0