Skogen

Det var en pigg liten häst som fick gå ut i skogen igår med matte på ryggen. Egentligen var planen att trimma på banan men eftersom hon inte varit ”ute” sen i torsdags så sa samvetet att trimningen fick bli i skogen. Inte så mkt snö kvar nu men lite slaskig is kvar där traktorn tryckt ihop snön ordentligt. Vi tog en liten stig in i skogen där det fallit ner träd både till höger och vänster. Ett himla trasslande att ta sig fram. Hoppade av när vi kom till ett dike där jag kände på mig att hon skulle hoppa två eter högt och jag skulle slå huvet i ett träd… Jag gick över och hon hoppade snällt efter… typ två meter högt som beräknat :) Jag gillar inte såna där helikoptersprång från stillastående, brukar kännas som att ryggen på hästen ska gå av i landningen… blä… Hon brukar dock hoppa lite snällare efter ett par gånger :) 

Galopperade och travade överallt där det gick. Hon var stark och tog inte förhållningarna alls. Springer ifrån mig i traven. Måste verkligen få igenom det där.

Idag är det hoppträning igen och jag har inte tränat nånting alls på det vi gjorde sist. Inte ens travat över en bom… fy mig… Hoppas hon skärper sig=/
Jag kommer säkert få skäll...
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Malin

Såååå fiiiin!

proffsig fotograf =)

2011-04-14 @ 08:26:28
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0