En helt vanlig kväll hemma med barnen

Igår blev det lite av en kaosdag, suck.
Kom iväg lite för sent från jobbet, oplogad väg hem vilket gjorde att det tog lite för lång tid att åka hem. Kom lite sent till dagis för att hämta lite för griniga barn. :) När vi kom hem hade vi väldiga diskussioner om ifall det var enklare att laga mat när Vilma hjälpte till med disken samtidigt eller ej... Anton tittade på Dumbo i vardagsrummet. V blir helt hysterisk när hon inte får vara i köket med mamma. För de som inte vet så har vi ett minimalt kök (jag kan lägga upp en bild senare)... Jag lyckades i allafall steka falukorv och koka makaroner medans V försökte diska maten...
Eftersom båda barnen ätit ganska mkt korv redan innan den hamnade i stekpannan så blev det ganska mkt över på tallrikarna.
Efter maten monterade jag ner grinden från hallen och satte den i köksdörren i stället. Sen kunde jag diska och fixa i köket ifred :) Ja, eller i fred o fred... V stod utanför grinden och skakade den som en galning och skrek....
Det var bara att göra välling och gå upp och lägga henne. Hon somna direkt! :)
A var lugn och snäll men ville inte gå o lägga sig. Han tittade på allt som visades på tv och sa: ska bara kolla klart på det här mamma :)
Vid halvnio bar jag upp honom och det blev tyst direkt :)
Orkade inte gå ut och skotta snö utan satt framför datorn en stund o gick sen och la mig!
Det är jobbigt med barn men underbart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0