Tävlingshelg

Var i stallet på fredageftermiddagen med Anton. Vi mockade och fixade maten sen åkte vi till granngården och köpte en pall torv och några säckar hästmat. Angelica kom och hjälpte oss att lassa in det i stallet. Sedan åkte jag tillbaka ner efter middan när det svalnat lite och red ut en sväng med Angelica. Det vart en riktig safaritur. Stötte på både rådjur och grävling :) Vi var bara ute en halvtimme och tog det rätt så lugnt. Russin var lite seg efter gårdagens långtur. Hon kändes i allafall fin. Sedan gjorde jag klart allting för lördagens hopptävling. Sent blev det! :)På lördagmorgonen var vi i stallet vid halvsju och fodrade alla hästar. Kl 2 min i sju åkte vi iväg. Jag hade Nellie och Angelica med mig! Bästa teamet! :)
Efter någon liten felkörning genom Hallstavik så kom vi till slut fram till Frösåkers Ryttare i Östhammar. Snacka om mitt i skogen :)
Framridningen var på en hal och lite lerig gräsplan... mitt i torraste sommarvärmen... Framhoppningen var på en toktorr och superdammig grusplan... Tävlingsbanan på en lite djup men okej grusbana. Den var i allafall vattnad :)
Vi tog oss runt första varvet, en 85cm clear round, med en rivning och en förbispringning men hon kändes okej. Jag gjorde en omstart och fick ett hinder ner. Den rundan kändes kanon. Vi hade ett bra grundtempo och jag joxade inte så mycket. Full rulle bara :)
Sedan startade vi 95cm avd B. Där var hon lite trött och vi hade inte samma braiga galopp men vi kom runt med en rivning ändå. Det blev några helgalna språng och lite trav imitten men jag var jättenöjd med min duktiga häst som faktiskt kunde lyfta på frambenen! :)
Hoppas jag får bilderna från Nellie snart så ska jag lägga upp dem här!

I går fick hon vila och idag red jag ut en sväng först och sen red jag ett tag på banan. Vi bråkade en hel del och hon studsade omkring som jag vet inte vad när jag började komma åt henne. Hon släppte ganska bra men nu vet jag vad vi ska jobba vidare med. :) Vi var sjöblöta båda två när vi var klara!
Sedan körde jag och barnen Nenne till Rådmansö där Angelica tävlade idag med både Nenne och Joelle. Jag hade fullt sjå att hålla ordning på både barn och häst men det gick bra! Nenne skötte sig sådär.... rev två i 120. Joelle hade lite bättre flyt och fick med sig ett ner i 120´n och rev första i fas 2 i 110. Duktiga Angelica! :)

Nu är det snart sängdax!
Jobb i morgon..... suck... Gud vad det är skönt med långledigt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0