Ridbanan tinar så sakteliga :)

Det är så otroligt skönt med en ridbana hemma. Den är inte helt tinad ännu men i stort sett. Dessutom ligger den högt så den borde dränera sig ganska bra själv och den har ett grymt underlag! Hästarna som svävar fram, har jag hört *hihi*! Jag längtar tills den är perfekt! Igår då när jag var ganska sen till stallet så var det bara att göra i ordning hästen och sitta upp och börja rida. Inte koppla på trailern, lasta, åka iväg… sååå skönt… :)

Kom på under ridpasset att jag ”glömt bort” att rida ”dressyr” på över en vecka och det märktes… suck…  Russin var tokpigg och överambitiös. Hittade på egna grejjer hela tiden. Stel som en pinne också. Första halvan av passet så var hon även rädd för övre halvan av ridbanan. Eftersom det fortfarande är vissa delar av banan som är frusen och knagglig så gäller det att ha styret rätt inställt och det hade vi inte alls. Utan studsade mest omkring överallt! Hon har kommit på hur kul det är med galoppfattningar och lyckas tolka det mesta jag gör som just det. Det är iofs väldigt stärkande och så men ibland vill man ju göra nånting annat också. Det blev ett ganska bråkigt och hårt ridpass men vi avslutade ganska nöjda båda två! Jag hoppas att hon har energi kvar till träningen ikväll vilket jag tror! Jag känner henne ju ganska väl vid det här laget ;)



Som vanligt med fokus nån helt annanstans :)


Håll tummarna för ikväll!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0