Skivstång ena dan och ridning nästa...

I går kväll när jag varit i stallet och tagit in hästarna så åkte jag till Friskis och körde ett skivstångspass. Det var superkul, fick mig en riktig genomkörare. Låren bara skakade... :)
I morse höll jag knappt på att ta mig ur sängen och sen har träningsvärken bara eskalerat hela dagen. Nu är den gryyym!
Efter jobbet åkte jag till Lotterängs Gård i Vallentuna eller kanske Väsby, typ på gränsen kanske där min vän Malin har sin häst. Jättefint ställe med en stor ridbana och snart ett stort ridhus också. Nytt och frächt!
Jag red hennes 8-åriga halvblodsvalack. Morris. Han är svart och typ 170cm. Lite stor för min smak men, men... När jag kortade tyglarna körde han upp huvet rätt upp i vädret och travade iväg... Helknasig! :) Malin fick ställa sig i mitten och hålla lektion för mig så lyckades vi reda ut det till ganska okej i allafall. Jag fick jobba som en liten gnu där uppe men när han släppte så var har jättefin och mjuk att rida :) Hoppas att det går lite snabbare att hitta knapparna snart bara. Det blir en utmaning! Nu ska jag rida honom ett par ggr iveckan när Malin behöver hjälp. Det ska bli skoj! Hoppas jag hinner träffa Malin lite mer oxå för vi ses alldeles för sällan nu för tiden... Vi hängde ju typ jämt förrut... :) Jaja, nu kommer jag i allfall få ännu mera träningsvärk för det var bra länge sedan jag fick mig ett sånt här ridpass!


Bilden har jag stulit från Malin (utan att hon vet om det :)) Visst är han fin!

Nu har vi ätit kanongod middag och jag sitter här med min kaffekopp.
I morgon kommer Vibbe och hennes barn hit det ska bli jättemysigt. Det var inte jättelänge sen sist men nu kommer det inte behöva gå alls lång tid mellan gångerna för nu flyttar de från Malmö till Knivsta. Lite närmre då :)
Nu blir det fredagsmys!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Jenny

nej nu får du allt ta och uppdatera så jag vet vad ni pysslar med ;) brev på posten kommer till Anton

2011-08-22 @ 21:00:42
URL: http://jwerninger.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefin!

2011-08-23 @ 09:20:28
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0