Knäckerecept

Här kommer det efterlängtade receptet så att jag kan få lite lugn och ro :)

LCHF Knäckebröd   

Antal: 6 st
Tid: 25 minuter

Ingredienser              
1,5 dl skalade sesamfrön
1 dl riven ost
1/2 tsk salt
1 ägg

Gör så här
Blanda – det blir en lite kletig smet. Bred ut tunnt på bakplåtspapper, grädda 15 min 175gr, skåra för bitar och vänd och låt torka på eftervärmen i ugnen.

Variation
I. Byt ut 1/2 dl sesam mot linfrö.
II. Tillsätt 1 – 2 msk olivolja, så blir brödet sprödare.
III. Med lite mer salt samt olivoljan, blir det ett tv-snack man kan äta med nån god dipp!


Det är bra att anstränga sig lite extra så att det verkligen blir tunt. Jag tycker oxå att det blev lite väl salt när jag gjorde enligt "orginalreceptet" så var försiktig!



Kommentarer
Postat av: Malin

Tack =)

2011-10-24 @ 09:48:02
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0