Förrymda barn ;)

När vi kom hem från dagis igår så gick vi första över till grannen och plockade några äpplen. De har tagit alla äpplen de vill ha och nu är det våra som är kvar. Jättefina och goda. Barnen tycker nog de är extra goda i och med att vi plockat dem själva. När vi var på väg in så kom Moa och Emil gåendes på vägen och de blev överlyckliga när de såg att vi var hemma och kom genast springande. Jag frågade om deras mamma visste att de gått hem till oss. Nej men pappa sa Moa. De var först ute och lekte en bra stund medans jag fixade inne och sedan kom de in och tittade på tv.

 

Det blir lite som och ha barnvakt när man får några extra sådär. Alla leker så fint ihop och ingen "behöver" mamma. När vi strax skulle äta så var jag precis på väg att säga åt dem att gå hem igen när det knackade på dörren och där stod deras mamma som var väldigt orolig eftersom de inte hade nån aning om var barnen var….. Ooops….. De hade tydligen sagt till sin pappa att de skulle gå över till närmsta grannen och klappa katten men sen tagit en lite annan väg hem, typ åt helt fel håll… Hon var i alla fall väldigt glad att se dem. Nästa gång måste jag ringa hem till dem och kolla läget innan jag släpper in dem :) För jag hoppas de kommer tillbaka för de har så roligt.
Sedan var klockan jättemycket och vi åt middag och sen var det dags för sängen!

I eftermiddag ska jag åka och rida Morris! Det var tre veckor sen sist så det ska bli skoj!
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0