Min födelsedag!

I fredags var jag tillbaka på jobbet igen och sen åkte jag och red ut Morris en sväng i skogen. Vi tog några galoppvarv på travbanan som tillhör gården bredvid! Supernajs! :)
Sen hem till familjen och en trevlig fredagskväll med jättegod middag. Fläskfilé och champinjoner i supergod sås med vitlök och örter. Mums!

I går vad det då den stora (!) dagen! Jag fyllde 27... eller nåt :)
Jag fick en jättefin ram med ett foto på barnen i, skorna som jag önskade mig och lite kläder! :)




Bakade två sorters tårtor på förmiddagen en helt vanlig gräddtårta med vaniljkräm och hallon med lite chokladströssel på toppen och en LCHF Herrgårdstårta. Den oxå med hallon på toppen och grädde.
Först kom fam Eriksson/Werninger och jag fick en superfin orkidé med tillhörande glaskruka! De åkte sedan vidare till nästa partaj!


 
Sedan kom mamma och pappa, Hans och Jill och Vibbe, Emma och Oscar. Jag fick två tidningsprenumerationer, lite pengar, fler orkideér och en "tjejhelg" med Vibbe av Vibbe med familj! Tack allihopa!


Vi fikade och gottade oss och alla sa att LCHF-tårtan var god men det var ingen som tog två bitar... ;)
Den vanliga däremot smaskades det på :) Det bjöds även på pappas hembakta bullar med en svag smak av ...chili...!?!  :)
Lite senare kom Angelica som tog en stående fika i köket medans vi fixade Tacos till middag.
Vibbe och barnen åkte hem men de andra stannade kvar och åt jättegod middag! När alla åkt så slängde vi ungarna i säng och satte oss i soffan för att kolla på en film. Efter en kvart sov jag oxå! :) Kul sällskap man är! Stackars Micke!

Idag har vi städat lite och diskat medans Micke var på Kristineholm och hjälpte sin bror att flytta några kor. Han hade en låda Erkenkräftor med sig hem som vi ska mumsa i oss ikväll! :)
Sedan gick vi ut och jag drog igång gräsklipparen medans Micke gjorde ett jättefint ordentligt hus till Frisco med golv i som han kan gå in i och hålla sig varm och torr dessa regniga höstdagar. Jag la in lite tidningar och spån och en tuss hö så jag hoppas han blir nöjd! Än så länge så har han mest gömt sig under huset :)

    

 

Det är inte bara Frisco som gillar att sitta i sin bur och äta morötter direkt från landet! :)

Snart kommer Micke hem från fotbollen och han skulle köpa med sig Thaimat hem! Smaskens!
Sen ska jag äntligen åka och träna igen på Friskis! 

Vi hörs!
Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Lät som en riktig trevlig födelsedags helg :) fina orkideer. Friscos hus så fint. Här blev det flera husdjur ;) Ha en bra vecka . Kram

2011-09-11 @ 19:27:08
URL: http://jwerninger.blogg.se/
Postat av: Malin

Åååå så tråkigt att jag inte hann komma :(

Jättefina presanger! :)

Kram

2011-09-12 @ 09:12:53
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0