Nyskodd häst

Igår var det fullt upp. Hade en dejt med hovslagaren och två hästar att ta hand om :)
Hovis kom en kvart för tidigt och var färdig på 45 minuter! Bra jobbat!
Longerade Pelle med inspänningar i lång och låg form i 20 min, han var stel och seg efter onsdagen trimmning med Sara på ryggen. Mot slutet såg han mjuk och nöjd ut.
Russin fick oxå springa med inspänningar. Hon var dock inte det minsta varken seg eller stel efter hoppningen dagen innan utan sprang på hur bra som helst :)
När jag bad om galopp i vänster varv så taggade hon till och galopperade i full fart med en och annan bakutspark i säkert fem minuter i sträck! Jag stod i mitten och skratta! Hon var så söt! Hon behövde visst få springa av sig lite:) Sen travade jag av henne i lite lägre form oxå.
Duktiga hästarna!
Nu är det helg och Russin får vila idag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag antar att det där om hovslagaren var ett aprilskämt??? Första hovslagaren i värlsdhisorien som är i tid...

Längtar till nästa helg, tävlingshelg!!! =)

2011-04-02 @ 16:16:23
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0