Tävlingsdagen!

När jag kom till stallet på morgonen så stod Sara redan och knoppade henne! Hon blev så fin! :)
Jag hade Cornelia med mig som stöd. Så skönt att slippa åka ensam :) Tack!
Det blåste typ storm på Stäket så man höll på att blåsa bort från framridningen men där fanns i allafall gott om plats så man behövde inte krocka med nån. Hon kändes okej men lite ofokuserad. När jag gick in i framridningsridhuset blev det lite trängre=/
Hon gjorde det hon skulle, gick i rätt galopp och släppte även i högersidan efter en stund. Skrittade ganska länge när jag kände mig klar innan det var dags att gå in i själva tävlingsridhuset.
Hon vart lite nyfiken när vi kom in men tittade inte direkt på staketet eller bokstäver eller blommor. Däremot när vi fick gå in på banan så fick hon syn på det hemska domarbordet.... Suck! Jag red på en stor volt och försökte flytta henne närmre och närmre men det var svårt. Vi red igenom hela programmet utan nån direkt miss men utan att passera domarbordet på allt för nära håll. Det blir ju svårt att få bra vägar på det sättet... hon körde upp huvet ett par ggr i avsaktningarna också. En martingal hade suttit fint! ;)
Hon gjorde i allafall hela galoppprogrammet utan att byta galopp! Hela programmet gick dock lite för fort. Jag måste hålla ihop och igen mer!
Fick 53,45% och år nöjd överlag!
Vi hade även en "proffsfotograf" med oss som tagit jättefina bilder! Tack Malin!












Det får vara nog med bilder för idag!
Tack och hej

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja jag fattar ju inte varför ni inte vann allting???? Så bra som ni va =)

2011-04-10 @ 18:15:56
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0