Lösgörande arbete!

Lite svalare var det i allafall när jag åkte till stallet i går morse och släppte ut hästarna. Skönt! Tog med en långärmad tröja i fall att.... Den behövdes inte :)
Vi hade ett lösgörande ridpass på banan med massor av sidvärts av alla de slag. Först skrittade jag jättelänge och flyttade, ställde hit och dit och försökte hitta problemen. Ett stort problem var att fokus inte skulle vara på bästisen Florie i hagen som gick av och an och bara väntade på att Russin skulle vara färdig. Ibland försvann hon bakom kullen oxå då blev det jobbigt att koncentrera sig på skänkelvikningarna för lillfia... :)
I traven så red jag sakta, reste mig inte upp i lättridningen utan lät stegen lyfta mig... lät lite flummigt då :)
Hon skulle trava utan att jag behövde påminna henne i varje steg. Travar man så gör man det tills matte ber om nåt annat. Funka bättre och bättre.
Det svåraste är skänkelvikning undan höger skänkel. Då vill hon inte alls och surar ur i stället. Börjar studsa omkring på stället och slänga upp huvet och så fort jag ber henne gå framåt så galopperar hon på stället... Dumt att göra det jobbigare än vad tanken var från början :) Jag vann i allafall :)
På slutet kändes hon jättefin! Travade av sig själv och jag kunde bara åka med :) Hon börjar bredda sig ordentligt över halsen ser man när man sitter där uppe! Kul!



Ha en skön dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0