Gårdagens hoppträning

Åh det var så roligt och gick så bra går! :)

Det märktes verkligen att vi jobbat på sen sist och på rätt saker dessutom! Ifall jag jämför med förra träningen så var den en 2:a och igår vart det en 8:a!! Grym förbättring. Jag var helt fokuserad och visste vad jag ville och då blev det såklart mkt enklare för lilla hästen att veta vad som förväntades av henne.
Vi hoppade fram på ett litet hinder på volt. De andra tog det bara i vänster varv men den lilla svarta, som Arnold kallade henne fick ta det några varv i höger också eftersom det var det som var svårast förra gången. Nu gjorde hon det bra. Inte perfekt men mkt bättre!
Sedan hoppade vi en liten bana på 10 språng. Hon överraskade och hoppade hela banan jättefint redan på första försöket :) Så duktig!

Hon blir dock lite springig när hon hoppar ett hinder och sen inser att det står flera på rad, då vill hon bara ta alla så fort som möjligt. Då har jag lite svårt att bromsa emellan, får inte riktigt igenom förhållningen på de tre språng jag har på mig. Däremot när jag har lite tid på mig typ genom en kortsida så kan jag samla ihop alla delarna riktigt bra!
Hoppade banan på rätt så låg höjd tre varv. Vi var nöjda efter varje runda. Sen tog vi bara trekombinationen. Första gången kom vi fel på första och rev det så det blev lite tokigt, hon hoppade andra på vilja men sen styrde jag ut. Tog det hela igen och hon väntade, höll sig i skinnet och hoppade alla tre kanonfint! Världens bästa häst! Jättekul träning!

Pricken över I eller grädden på moset som gjorde det hela perfekt var ändå Angelica! Hon är verkligen en underbar människa som bjuder på sig själv och alltid lyckas med det omöjliga! Eller kanske inte lyckas med det möjliga… ;)
Vi hoppade som sagt en bana på 10 språng sen skulle vi hoppa hela köret baklänges. Hon tänker en stund, hmmm vi får se om jag kommer ihåg allt… och börjar… Jag skämtar och säger att hon nog kommer ihåg det första hindret och sen rider fel :)
Döm om vår förvåning när hon inte rider fel förens efter 4 hinder! Jag skrattade så jag nästan grät. Tom de lite tystare mer städade i gruppen drog på smilbanden när jag och Arnold börja garva :D
Nästa gång hon skulle hoppa så såg hon lite sur ut (eller försökte i alla fall) och sa: Jag tänker inte säga nånting alls den här gången och sen red hon perfekt! Jag måste kanske säga att även när hon red fel väg så var det perfekt! Har nog aldrig sett Nenne så lugn och fin men ändå jättetaggad! Vi var helt enkelt bäst alla fyra!

Vi har så himla kul tillsammans med våra fina hästar! Vilken tur att vi hamnat i samma stall igen! :)
Kram på dej!

Idag bjuder jag då såklart på en bild på min idol, stulen från Angelicas blogg!



Ha en bra dag allihop för det ska jag ha! :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! Man blir ju alldeles rörd av att bli omnämnt så mycket i bloggen...=D Russinfia var så fin på träningen!

2011-04-01 @ 08:11:03
URL: http://mrneenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0