Bästa tränaren!

I går var det time för lite hoppning! Angelica stod på marken och hjälpte mig medans Ina red Nenne. Russin var väldigt stel i början och ville knappt ens röra sig. Antagligen både för att hon stått i regnet utan täcke och blivit kall och att Nenne kanske klättrat lite på Brunstfia. Troligtvis på order av denna lilla Fia :) Efter en stund så kändes hon lite bättre och vi satte igång. Hade två hinder på ena långsidan, en oxer och ett räcke med fyra galoppsprång mellan. Angelica kom med jättemånga bra tips och knep för att få den braiga galoppen som vi behöver för att det ska bli bra språng. Synd bara att hon inte kan vara med på lördag när vi (förhoppningsvis) ska på vår första hopptävling eftersom hon tävlar själv. Första start på lördag är senarelagd till kl 17.00 och vi skall vara på fest kl 18.00. Vi får se hur vi skall lösa detta =/
Jag kände mig i allafall nöjd när vi var klara för vi fick till lite riktigt bra språng och jag har konceptet klart för mig inför lördag. När jag travade henne efteråt så kändes hon jättefin :)
Jag är riktigt laddad och redan nervös så jag hoppas verkligen att det blir av nu!


Finaste tjejen!

Efter ridningen så sprang jag tre km med Angelica! Hon sprang lite fortare än vad jag gör när jag springer själv och det var superbra för då var det bara att haka på! Men idag är det stelt... ajaj... :)
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0