Hoppdebuten

Äntligen var det så dags för den första hopptävlingen. Vi, jag Nellie och Russin, åkte från stallet vid tre på eftermiddagen eftersom tävlingen inte började förän 17.00.
Vi anmälde och gick banan och kollade runt lite och sedan var det dags att lasta ur hoppehästen :) När jag stod och tränsade så kom Jill och Camilla glidande för att hjälpa mig lite med framridningen och så. Jag satt upp och red fram på deras utebana som hade skitdåligt underlag. Aldeles för mkt löst smågrus som gled undan hela tiden..... Men hon kändes fin och jag fick upp henne på ytter och hade lite koll på bogarna :) Än så länge funka allt enligt planen. In i ridhuset och börja hoppa fram. Tog ganska många språng på krysset i bada varven i både trav och galopp. Bad sedan personalen lägga ner räcket och så hoppade jag det två ggr. Sen la dem upp det och jag typ två språng till på det varav hon rev ena gången. Tog sen ett språng på oxern och det gick okej. Sen "vågade" jag inte hoppa mer ifall det skulle gå dåligt :)
Sen väntade jag på att hon som var innan mig skulle bli klar men det tog typ huuuuuuur lång tid som helst... suck... hon kom aldrig över första hinder... Speakern fick säga åt henne att gå ut från banan och prata med överdomaren!
Sen var det jag! In på banan travade runt ett varv bland hindren och stannade och hälsade på domaren. Fattade höger galopp och satte av mot första hindret och när vi kom fram så nitade hon... hmm... Jag lät henne titta lite och red sen på igen då hoppade hon det och resten av banan utan bråk. Hon rev några hinder när vi kom för nära men tittade inte nämnvärt på nåt utan bara hoppade på! Så duktig! Gjorde en omstart och gick runt igen med fyra hinder ner. Hon bråkade lite och studsade när jag saktade av och skulle fatta rätt höger galopp på ena kortsidan men annars hur fin som helst :) Vill poängtera att 7 av 8 hinder var i höger varv....
Jag var mkt nöjd med vår debut! Nästa gång så kanske jag rider lite bättre så vi hamnar rätt på hindren så kanske hon inte river så mkt! :)
Nellie tog lite bilder som jag inte fått ännu. Lägger in dem sen :)

Igår fick hon en välförtjänt vilodag!
Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Malin

Meeeeeeen!!! Vill ha bilder nu!!!

Bästa hopperskorna! :)

2011-05-25 @ 07:37:54
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0