Ny vecka nya utmaningar!

När det är så här fint väder som det har varit i helgen så kan jag bara inte sätta mig inne och blogga… Jag vill bara vara utomhus! Så nu kommer en liten tillbakablick.

Torsdag: Nellie red lite dressyr på ridbanan

Fredag: Jag red ut och trimmade kort galopp på ängen. Hon var jättefin och jobbade kanon. Underlaget var inge vidare så det blev väldigt lugnt. Red sen en sväng runt i skogen och red på lite så hon inte bara behövde korta sig. Hoppade över ett litet dike i skogen! Kul sa Russin, Läskigt sa jag och hoppade av och gick över så fick Russin hoppa själv! Hihi! Fegismatte!
Hon var jättefin hela passet!
På kvällen så tittade jag och Anton på Så ska det låta!


Lördag: Nellie red ut på långtur till Finsta. Jag var med Angelica och tävlade i Västerås. Det var jättekul och hon red dubbelnolla och blev placerad i Nat 120! Duktiga! Det blev en urmysig dag! Sen hem och mös och grillade med familjen! Kanondag i strålande sol!

Söndag: Byggde upp ett hinder på varje diagonal och hoppade runt lite. Hade blåa dunkar i hindren för att se om hon tittade men inte då! Hoppade överlag bättre på oxern än på räcket även fast den svängen vart kortare och den kom i höger varv. Tyvärr så är ridbanan väldigt djup och varken jag eller Russin gillar när det blir för mjukt så vi fegade oss igenom kortsidan hela tiden så galoppen blev inge vidare men hon hoppa snällt ändå. Lite trött var hon nog också efter lördagens uteritt och värmen. Jag var i allafall nöjd!

Idag ska hon få vila och i morrn rider Nellie ut henne en sväng sedan på onsdag är det hoppträning!  

Ha det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0