Utomhusträning

Igår var det då hoppträning igen Vi lastade in Nenne och Russin och åkte. När vi kom fram såg vi att det var dags för säsongens första utomhusträning. Skönt i det fina vädret! Ridbanan var ganska stum och det var väldigt dammigt men det blåste lite skönt. Russin kändes inge vidare när vi red fram, hon hostade en del och det fanns ingen gnista alls men hon gjorde allt hon skulle fastän lite medelmåttigt. Vi hoppade långa linjer med både elva och tolv galoppsprång mellan de pluttesmå hindren. Det gick okej. Det kändes som att vi hade så dålig galopp så det var därför vi fick in så många språng. Det var inte för att vi "spände bågen".... som Haking hade sagt :)
Det viktiga var att räkna galoppsprången vilket vissa hade väldigt svårt för... Sen blev det en bana av alla linjer och vi la på en sista linje med mur bruten linje till en kombination med ett räcke med gråa halvcirklar under, två galoppsprång till en oxer med plastgrind i. Nu blev jag nervös då vi inte hoppat något av detta innan. Styrde mot muren med skräckblandad förtjusning och hon hoppade direkt sen vidare mot kombinationen och jag vart typ förvånad när hon snällt hoppade över räcket så vi missade nästa oxer =/ Tog sen bara oxern ett par gånger och sen alltihopp igen hur bra som helst! :) Vilken tjej! När jag travade av henne sen så kändes hon jättefin och mjuk och all eventuell stelhet från innan var som bortblåst! :) Så skönt! Jag älskar min snälla häst!
Nellie var med igår och fixade typ allt och Angelica peppade mig igenom träningen! Ni är bäst!
Kram på er!



Här är en gammal bild på bästa Russin!
Hejhej


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är dags att vi tar lite hoppbilder snart! =)

2011-05-13 @ 12:33:29
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0