Valborgsridning

Åkte till stallet för att hjälpa Sara släppa ut djuren men alla var redan ute förutom Russin och hennes sällskapshäst Nenne. De stod fortfarande och mumsade hö :)
Jag släppte ut Nenne och red ut med siktet inställt på en äng mitt i skogen som vi får rida på. Hittade dit på första försöket! Bra Åsa! :)
Där satt jag i typ 30 minuter och trimmade kort galopp. Red några varv på volten och sedan en bit rakt fram in några varv på volten igen osv. Hon surade ur totalt när vi skulle gå i höger varv och tungan fladdrade omkring som en propeller och hamnade så lägligt ovanför bettet. Till saken hör att jag hade pelhamet på :)
Fick hoppa av och rätta till och spänna allt ett hål till. Då gav hon upp och nu kunde hon galoppera nästan lika fint i höger varv :) Hon var verkligen kanonfin!! Samlad och runda fina galoppsprång och jag bara satt ner och red som attans med magen och benen och hon var helt mjuk i munnen! Bästa Russinfia! Sen travade jag av henne ordentligt lång och låg. I love!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0