Powerwalk :)

I morse lyckades jag i alla fall ta mig upp ur sängen när klockan ringde vid 6 och gick ut på en Powerwalk! Har installerat Appen Runkeeper på min mobil så nu provade jag den för första gången.



Enligt RK så är sträckan som vi mätt upp med bilen inte alls 5 km utan 3,9 km….. Det var en liten besvikelse. Vad ska man lita på?? Promenaden tog idag 35 minuter, vilket gör ca 9 min/km.  Det innebär att jag på 36 min borde ta mig 4 km…. När jag jämför hastigheten med att springa så sprang jag ju förut på ungefär 6 min/km så jag tycker att det verkar stämma med det som RK säger… Eller? 5 km med en hastighet på 6 min/km blir ju 35 min… så jag kan ju omöjligt gå lika fort som jag springer… Hänger ni med?

Nu dags att gå på frukostfika på jobbet! :)


Kommentarer
Postat av: Vibbe

Jag kommer över med min GPS klocka nästa helg så mäter vi ordentligt... du är duktig, jag behöver inspiration till att bli lika duktig! kram

2011-08-12 @ 00:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0