Trött liten Anton

På vägen hem från dagis igår så somnade Anton i bilen. Jag bar in honom och la honom i soffan och han sov vidare. Efter en stund bar jag upp honom i sängen och tänkte att han får väl sova då... men då vaknade han såklart och var på ett riktigt surhumör... Han skulle inte gå ner, inte vara kvar uppe, inte ha mat, inte, inte, inte.... Vi skulle äta blodpudding till middag men det ville han inte ha för han ville ha pizza.... Vilma åt i allafall blodpudding med god aptit. Anton åt ett stekt ägg och lite bacon. Sen blev han lite gladare och piggare och det var full fart igen.
Vid nio skulle han ha välling och vi gick upp men när han väl druckit upp den så skulle han inte sova så han kom ner igen några minuter efter mig.... Så han fick sitta i soffan med mig och titta på hästhoppning... Jag orkade inte bråka med honom. När jag gick och borstade tänderna så förstod han att det var dags att gå upp så då gick det bra att sova. Knasunge! Han vill ju absolut inte vara ensam nere ifall jag går och lägger mig! Sen låg jag och läste lite i nya nummret av tidningen Må Bra.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0