Furuvik

I tisdags tog vi en tur till Uppsala. Det blev först Biltema där vi köpte en ny cykel till Anton och en barnsits till min cykel så Vilmis kan åka med där bak! Sen tog vi ett varv på IKEA. Där köpte vi ett överskåp till badrummet som nu sitter ovanför torktumlaren. Kanonbra! Träpersienner till altanen så att vi kan få skugga vid matbordet för det blir väääldigt varmt där när solen steker. Sen blev det en blomma, muffinsformar, nya lock till sophinkarna i köket och kanske nåt annat som jag har glömt just nu! :)
Så igår var det dags för Furuvik tillsammans med fam Eriksson/Werninger. Wow vilken dag! Här kommer dagen i bilder!

Åh så gosig säger Vilma!


Åh så söta tycker jag!


Antagligen det bästa på hela dagen enligt Anton var dessa små båtar som tog oss genom regnskogen.


Vilma aktade sig för att bli blöt








En sån här vill jag ha! En Alpacka! Så himla gullig! :)


Här hade vi picknikstop med havet i bakgrunden!


Väldigt glad Vilmis i karusellen


Ankfisket resulterade i en liten goseorm


Svårkörd lastbil


Glasstajm


Sötaste grabbarna grus! :)

Efter allt detta var alla så trötta så det var dags att åka hem igen! Jag tror knappt jag hann starta bilen innan Vilmis hade somnat! :) Anton höll sig i säkert fem minuter men han kämpade järnet för att hålla sig vaken! :)

I morse cyklade jag till stallet efter frukost och hängde lite med Sara och Angelica. Sara bjöd på kaffe latte, mkt gott! Kom lagom hem igen till barnens middagsvila.
Fixade lite medans de sov, typ vattnade gräsmattan så att den inte ska brinna upp helt och hållet... Sen gick jag och barnen och badade och fikade på stranden:) Festis och bragokex! Smaskens! Båda barnen var så duktiga. Anton "simmade" alldeles själv med sina armpuffar ända ut till stegen flera gånger. Vilmis höll sig i min arm men simmade nästan hon oxå! :)
Sen blev det grillat och rosé och snart börjar ett tv-programm som jag ska se så...
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja verkligen kanondag hade vi.. :) gör vi om nästa år. Tack och kramen ;)

2011-08-05 @ 09:24:46
URL: http://jwerninger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0