Födelsedagshelg

Nu har det redan hunnit bli tisdag o jag sitter på jobbet igen. Helgen var jättemysig med mycket fikande och trevligt sällskap. Vibbe och hennes barn kom på lördag kvällen och åt tacos med oss. Tänk vad mkt roligare det blir med två mammor och fyra barn än när man är själv hemma med barnen. Även om det blir ganska livat ibland :)
I söndags morse så sjöng vi för Micke och han fick kaffe och paket på sängen. Det gillade barnen! Han fick två fina kryddkvarnar från Weber och en tröja som tyvärr var lite liten så vi får försöka hitta en annan.

På eftermiddagen kom mamma, pappa, Hans och Jill och vi firade Anton som ju fyllde år igår. Han fick som vanligt massa fina paket :)

En CD-radio, en "dator", en bilmatta, ett stort flygplan, några polisbilar och polishelikopter, en fleecejacka, några pärlplattor och säkert lite mer. Vilmis fick såklart också ett par paket ifrån mormor och morfar. En jättesöt pyjamas och en mjölkkanna och sockerströare.  Alla var glada och nöjda!





Vi åt god middag, kyklinggryta panang med massa grönsaker och nudlar till. Väldigt mumsigt! Sen blev det fika en gång till :)

Igår åkte jag till stallet och tog in hästarna och sen red jag Pelle. Vi travade kavaletti och hoppade ett litet räcke på medellinjen. Han tyckte att det var jätteroligt och genade i svängen varje gång jag vände upp mot "serien" :) För övrigt så var han faktiskt riktigt mjuk och fin. Han är såklart stooooor men för sin storlek en mkt trevlig häst att rida. Sjukt gosig också :) Jag hade lite svårt att få till det i galoppen men det ordnar sig nog.

Ja ni ser ju själva hur hög han är :)

I eftermiddag ska jag åka till Lotterängs gård och rida Morris. Det blir nog en skogstur och några varv på travbanan tror jag :) Vet inte alls hur mkt han har gått under helgen eftersom Malin är på Mallis men jag hoppas att alla hästvakterna har varit duktiga och skrivit i boken :)

Vi hörs snart
Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Men du e ju typ bara 1,40 så så hög e han inte ändå ;)

2011-10-06 @ 09:10:52
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0