Härlig helg i solsken

I fredags åkte jag till stallet direkt från jobbet. M var hemma med barnen hela dan så jag behövde inte åka förbi dagis. När jag hade gjort iordning Pelle för ridturen så kom Jenny och barnen förbi och sa hej. Fanny levererade jultidningarna som vi beställt. Massa roligt blev det. Väntar dock en leverans till från den andra "firman", hon är väldigt ambitiös lilla Fanny :)
De stannade några minuter medans jag satt upp och började rida fram. Tydligen så tyckte de allihop att P är väldigt stor... undrar vad de baserar det på...? :)
Kavaletti, studs och ett räcke stod på dagens schema.
P var jättefin och tyckte det var (som Anton skulle sagt) asroligt!
sen blev det en sväng in på pizzerian på vägen hem. Kababsallad till mig och pizza till de andra. Vilma och Anton brukar dela på en stor men nu blev de inte mätta så snart får jag väl börja köpa en varsin åt dem... Ojojoj... :)
Fredagsmys och Idol efter middan :)
I lördags blev det lite sovmorgon och sen till stallet igen. Markarbete på ridbanan. Travade ett par ggr över några upphöjda kavalettisar. Åter igen såååå fin Pelle :) Kul!
När jag kom hem gick M på styrelsemöte och vi åt lunch och vilade. Fick syn på Friscos nya kompisar ute i trädgården. De stod och tittade på honom medans han for runt som en skottspoling i uteburen. Knaskaninen :)





I dag tog jag en liten sväng upp i skogen medans de andra lekte på tomten för att se om det fanns nån svamp och det gjorde det :) Plockade några tills jag insåg att jag inte kommer orka rensa dem så resten fick stå kvar. Hittade en hel drös med vad jag tror var svart trumpetsvamp. De såg läskiga ut så de fick också stå kvar men de ska tyligen också vara goda. Ifall nån är sugen så kan jag visa var de står!




Till lunch så packade vi iordning en liten picknickkorg och gick över vägen till en mysig liten skogsdunge där solen sken så skönt. M tände en liten brasa och så grillade vi korv. Gott och mysigt!






Anton hittade en "asäcklig" svamp på en stubbe...


Jag gjorde ett fint litet collage av höstlöv :)




Vi la oss och vilade på ängen och tittade upp i himlen! Så nice! :)



När vi gick in igen så vilade de andra lite men jag tog en promenad med stavarna i högsta hugg. Joggade lite och gjorde lite hoppsasteg läng vägen. Kände mig som ett barn när jag hoppade omkring och skrattade lite för mig själv! :) Jobbigt blev det men kul träning. Som friskis fast på grusvägen :)
Sen blev det hämtmat från Thaien. Mitt var ingen vidare... nån kycklingsoppa men jag nallade lite av de andras friterade räkor och de var mumsiga!
Nu har barnen badat och sitter i soffan och kollar på film M är ute och tänder i bastun. Snart är helgen slut och vi ska gå och sova! Ha det bra!
Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååååå vad mys!!!

2011-10-24 @ 09:47:32
URL: http://mucchie.blogg.se/
Postat av: jenny

Ja jag håller med fg talare (skrivare) verkligen mys helg. Mmmm han är verkligen stooooor den där P. Det var samtalsämnet i bilen på väg hem. Vad moooodig hon är Åsa som vågar ;) sa tjejerna.

2011-10-24 @ 14:34:50
URL: http://jwerninger.blogg.se/
Postat av: Marina Pettersson

Va mysigt ni har!! ...och vilka härliga bilder!! Kramar till er från faster

2011-10-30 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0