Lördag och smaka på gruset :(

Tog lite sovmorgon i morse. Inte förrän kl kvart över åtta började Vilma ropa på mig.
Sen in i min säng och gosa en stund :)
Åkte till stallet lite senare än planerat så jag ändrade dagens hoppning till en uteritt i stället. När vi kommit typ 500 m blev vi lite oense om vart vi var på väg... Pelle bytte riktning men inte jag... eller jo istället för framåt ungefär 180 cm över marken så gjorde ja en riktig markdykning och fick känna på hur hård en grusväg egentligen är... ajajaj.... Fick mig en riktig smäll i bakhuvet... Inte kul. Men upp igen bara, skitsur och ettrig som en iller under resten av ridturen. Sen var han ganska fin och jobbade på! Åh vad arg jag var... Fortfarande lite ont i huvet men efter ett par glas vin börjar det ordna upp sig! :)

När jag kom hem var det lunch och sen middagsvila för Vilmis. Anton och jag gick ut och la in spån i Friscos nya bur och gjorde en höhäck av nät. Sen byggde vi ett nytt litet hus till honom. Vi blev riktigt nöjda med vårt arbete! Frisco verkade också nöjd med sin fina nya bur. Han fick prova den en stund innan han åkte ut i gräsburen igen. I natt verkar det inte bli så kallt så han kan nog va ute ett tag till! :)

  







Ni ser väl hur nöjd Anton är efter dagens arbete! :)
Nu är det dags att natta barn och sen lägga sig i soffan!
Kram på er!




Kommentarer
Postat av: Malin

Åååå vad fin buren blev =)

2011-10-21 @ 11:14:42
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0