Galopphoppning

Nu var det dags för lite hoppning igen. Varannan tisdagkväll brukar vi ju lyckas med detta när hela ridhuset är ledigt :) I går var det Cornelia, jag och Sara och såklart vår bästaste banbyggare/tränare Angelica!
Sara ville träna lite inför clear rounden på söndag så bana blev det. Iofs bara bestående av två hinder men ändå :)
Själv ska jag inte hoppa på söndag eftersom jag skall operera mina ögon i morgon och nog inte är riktigt fit for fight till söndag.
Eventuellt ska jag däremot hoppa för Arnold Assarson på onsdag nästa vecka på Angelicas plats eftersom Nenneman fortfarande har ofrivillig semester.

Så här blir det när man bara står i lite lätt sits och låter Russin sköta jobbet



Hon springer rakt fram och missar gärna hälften av benen. River mest hela tiden om hon inte råkar komma helt rätt på hindret vilket man ju sällan gör!
Jag måste verkligen sätta mig ner och jobba henne i galoppen så att hon får en rund och fin galopp. Då trycker hon ifrån med bakbenen och hoppar fint. Tur att jag har Angelica som kan berätta sånt här för mig! :)
Min förra häst Tino skötte liksom det där själv på slutet. Antagligen för att vi tränat på det så många år. Man glömmer lätt det jobbiga ! Tur är väl det :)
Efter en stund blev det i allafall bättre och hon kunde ta sig över åtminstone ett hinder utan att krascha! :s



Trimma, träna, trimma massor massor massor det är vad vi behöver!

Jag konstaterade i allafall ganska snabbt att det var Sara och Boris som brilljerade igår! Dressyrekipaget... suck! Det känns inte helt okej! :)
Vi måste skärpa oss!!!
Vänta bara! ;)
Det är i allafall jättekul när man åker ner flera stycken och hjälps åt! Mera sånt!!

Nu kanske det blir några dagars vila från bloggandet pga mina ögon!
Hasta la vista amigos! ;)
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Men jag tycker hon e duktig... för att vara dressyrhäst ;)

2011-02-23 @ 22:07:55
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0