Helgen

Den här helgen blev verkligen inte som planerat. I fredags var det planerad vilodag så Jill fixade allt åt Russin. I lördags skulle jag rida ut men hann inte för allt drog ut på tiden och jag ville ju gärna åka och titta på Angelica och Nenne när de hoppade för Haking på Upprätta gård i vallentuna. Jag var hemma med barnen på förmiddagen, vi var ute i solskenet och lekte. Jätteskönt var det! Sen när barnvakten, alltså mina föräldrar, kom så hade det börjat snöa och det var inte alls lika mysigt med uteritt längre. Jag hängde mig kvar lite hemma innan jag åkte till stallet och fixade det nödvändigaste. Handlade middag på vägen hem, tacos stod på menyn. Micke skulle komma hem tidigt så vi skulle äta middag allihopa tillsammans vilket inte händer så ofta eftersom mina bästaste föräldrar oftast kommer och hjälper mig med barnen lite när Micke jobbar. Hur skulle man klara sig utan mamma och pappa?! :)
Tog sedan småvägarna över Kårsta till vallentuna och kom bakvägen till Upprätta. Tror jag passerade Danielas stallbygge på vägen mellan Kårsta och Brottby:)
De var så klart lite sena så de satt fortfarande i teorisalen när jag kom. Jag smög in och lyssnade på slutet.
Träningen var som jag anat ett markarbetespass á la Haking!! Slalom, kavaletti på rakt spår, böjt spår, upphöjda bommar, studsar, smalhinder... you name it!
Halvvägs in i träningen kom Nenne för nära sargen och olyckan var framme. Han fick några rejäla träflisor rätt in i benet vid kronranden. Läs mer om vår lördagskväll på Ultuna på Angelicas blogg.

I går var vi tvungna att hämta min bil som stod kvar i Vallentuna så då hann jag inte heller rida. Angelica tog en tur på Russin ut i finvädret! Vilket det också står om i hennes blogg!
Nu är visst rasten slut och jag ska ta och jobba lite! :)
Kram

Här är vi jag och bästa Russin!

En härlig sommarbild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0