Markarbete

Hon var så fin igår min lilla häst. Det här med kavaletti sitter som ett rinnande vatten nu. Visserligen väldigt kort avstånd så hon behövde inte länga sig nåt men det var åtta bommar och på böjt spår! :)



Sen stod det en 5 ½-a på dagordningen. Där blir hon lite lat och river gång på annan... Antagligen eftersom det är så lågt och sprången blir lite långa så det blir trångt till nästa hinder och då är hon varken tillräckligt snabb eller stark för att hoppa upp sig ordentligt. Nästa gång ska jag prova att höja ordentligt i stället för att fega :)




Efter detta hoppade jag ett par gånger i galopp på en oxer och det gjorde hon kanonbra! Höll rätt galopp hela vägen fram och kom perfekt varje gång! Tyvärr så missade Angelica att filma detta :(

Medans vi red där inne så kom Marie och Palle in med vagnen och körde runt. Detta störde inte Russin över huvudtaget! Skönt!

Idag ska Cornelia rida ut på Russin! Hoppas hon sköter sig! Russin alltså :)
Det viktigaste idag är dock att Nenne ska få komma hem från Ultuna! :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Från början skulle farsta ha storhäst på fm och ponny på em, och det var då vi bestämde att vi skulle åka dit :) Mamma märkte inte att de hade ändrat när hon anmälde mig och min lillasyster, men anmäld är jag i alla fall. Dock väljer jag nog antagligen att hoppa i Botkyrka både lör&sön istället.



Var du också sugen på att åka till Farsta?

2011-02-11 @ 10:04:14
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0