Ponnyridning!

Idag blev det äntligen ridhuset! Hallon och Russin blev instoppade i åklådan :)
När vi kom in i ridhuset så var det två typ araber som red lektion för Sofia och tre andra som red där inne. Plus vi två då blev det 7 st... Gott om plats var det ont om:)
Direkt när jag kortade tyglarna så kände jag att hon var på hugget. Hon var så alert och lätt och fin så jag har aldrig varit med om nåt liknande :) När jag tog bak skänkeln minsta lilla så bara flög bakdelen undan för skänkeln. Hon var rak och fin och alldeles...aldeles underbar:) Hihi! Tog båda galopperna direkt och jobbade på fint även där. Världens bästa häst!
Då passade vi på att göra ett hästbyte så Cornelia red Russin en stund och Jag red på Hallon. Russin såg fortsatt jättefin ut men Hallon blev sur och la bak öronen när jag satt upp... :)
Det var väldig skillnad mot att rida Russin kan jag säga. Han var lite mer trög... Han gjorde det han skulle men inte med nån vidare action. Sen var han väldigt oliksidig. Ville bara böja halsen åt höger hela tiden. Med lite mer kondis, lite mindre mage och lite mer träning så kommer det bli kanon. :) Väldigt söt och snäll ponny :) Så fort det blir lite bättre underlag ute så måste båda hästarna ut och galopperas ordentligt och även ridas mkt mer på ridbanan! Det blir hårdträning! Och såklart massor med hoppning!! ;)



Sommar sommar och sol... :)

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0