Blogga ikapp

I onsdags så var jag inne i stan och kollade mina ögon och fick MVG:) Jag kan alltså göra en ögonlaseroperation så nu är det bara att boka en tid!! Spännande!

Efter detta blev det en seeeeeeen kväll i stallet. Jag och Jill skulle åka till ridhuset. Kruxet var ju att Angelica var på Denan och hoppade för Arnold så hennes trailer stod inte till mitt förfogande. Jag har blivit lite bortskämd med detta. Hur skulle jag klara mig utan bästa Angelica? Tack! :)
Jill visste inte vilken bil hon fick låna så det var oklart in i det sista hur vi skulle ta oss ner till ridhuset. Dessutom ville Cornelia åka med ifall jag hade trailern men om jag skulle åka med Jill så fanns det ju ingen plats över till henne... jobbigt...
Det blev i allafall fel bil för Jill och Angelica var sen hem från sin träning. Men vid halvnio kom vi i allfall iväg alla tre!
Jag fortsatte med att hålla ordentligt på ytter, ha en ganska rak häst flytta ut rumpan lite på voltspåret så hon korsade bak ordentlig och flytta in framdelen vid behov så hon inte kör ut ytter bog. Det är mkt att tänka på på en gång för mig och mkt att försöka rymma undan från på en gång för lilla Russin :) Hon trava i allafall på riktigt fint
och man känner direkt att det blir mer aktivitet  bakbenen :) Fin häst! Tur att jag har Jill som kan skrika lite på mig:) Korta tygeln, ner med handen, upp med tummen... Att det kan vara så svårt när man vet hur det ska vara...suck...

I går blev det ridhuset igen. Nenne och Russin var det som fick samsas igår :) De är de snällaste:)
Fortsatte med samma som i onsdags. Gick ännu lite bättre faktiskt:) Poletten är på väg ner nu :)
Det var åtta hästar i vår halva varav en red lektion. Det blir lite trångt och bökigt.. men det gick!

Kolla klippet här, jag tycker att man kan ana att hon kan :) Eller? Hon är ju i allafall söt! :)


Kommentarer
Postat av: Christin

Ja, det går ju finfint!! Klart ni ska va med på programridning!! ;)

2011-02-04 @ 14:14:19
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Malin

Heja heja!

2011-02-04 @ 20:34:10
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0