Min gamla dressyrsadel

I går blev det en tur till ridhuset igen i glashalkan. Jag hade plockat fram min gamla dressyrsadel som jag köpte till Sebbe (News For You xx) för en himla massa år sedan. Den låg faktiskt inte alls illa (enligt mig som inte kan ett dyft om sadlar i allafall). Torkade av det värsta av tidens spår ;( blä vad äcklig den hade blivit! Den behöver verkligen få sig en ordentlig omgång. Måste ju bara provrida den först så jag inte gör iordning den i onödan :) Latmasken har talat :)
Lastade in båda små trollen i trailern o åkte iväg. Alltså Russin och hennes kära Nenne!
Red runt en stund och konstaterade att den är verkligen stenhård min dressyrsadel. Jag förstår varför den blivit hängande :)
Red på kvartslinjen, (det är ett nytt ord jag lärt mig ;) ) rakriktade och avsaktningar och igång igen. Skritt trav halt osv. Mkt nyttigt! Sen hoppade jag av och skulle longera henne i galoppen så hon fick jobba lite utan mig som störande objekt uppe på ryggen. Upptäckte då att jag glömt ta med en longerlina... smart... Så jag satt upp igen och red lite mer trav halt skritt...
Jag har tydligen även "tappat bort" min longergjord med inspänningstyglar och ett par sadelgjordar som jag skulle ha... suck... måste leta lite mer i helgen. Finns inga mynt att köpa nytt.

Får göra ett nytt försök med longeringen i helgen. Ska även försöka raka henne. Börjar se ut som en riktig liten teddybjörn :)
Nu blir det två vilodagar eftersom Micke jobbar kväll och jag är hemma med barnen och myser! Bästa Jill får ta hand om Russinfia sålänge :)
Kram på er!




De två små sötnosarna efter arbetspasset! :)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ja, alla är bra på olika saker och det är kanon att någon är bra på lastning, som är ett rätt vanligt problem som många tyvärr inte vågar söka hjälp för.



Hon har en del kurser, kan ju alltid kolla. Hon är väl rätt dyr dock, men finns det stort intresse borde det ju fungera :)

2011-01-12 @ 23:36:49
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0