Tillbakablick och träningstävling!

I fredags åkte jag ner till ridhuset för att rida lite på min fina dressyrhäst efter att Jill trimmat henne två dagar. Hon känders jättefin och rund och ganska mör. Med tanke på kaoset i vår halva av ridhuset så var det lite svårt att koncentrera sig. Men hon skötte sig exemplariskt :)
Igår fick Cornelia "äran" att rida ut en sväng på Russin tillsammans med Angelica på Pelle och Ina på Nenne. Fin blandning va! :) Alla skötte sig i allfall fint, Angelica fick vara hönsmamma :)

Idag var så dagen D när Russin har debuterat på tävlingsbanan! Hon var jättefin och pigg! Det var Clear Round på ridskolan. Vi hoppade två varv på den gigantiska höjden 50cm. Micke tyckte det var töntigt ;(
Han och barnen var nämligen där och hejjade på Mamma och Russin!
Travade runt den första rundan, lite vingligt men godkänt. Tog nästa i galopp och hon var helt med på noterna! Inga problem att svänga alls :) Det var väl det jag var mest orolig för! Riktig liten kanonhäst! Två rosetter med hem på första tävlingen! Nästa gång höjer vi ribban några hål! ;)
Dags att börja med maten :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Christin

Töntigt?! Jag tycker i alla fall ni var superduktiga ;) Hejja hejja! Kram

2011-01-30 @ 20:55:41
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Malin

Ni e bästa! =)

2011-01-30 @ 22:01:10
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0