Genrep

I lördags åkte jag ner till ridhuset igen för en sista trimning. Tänkte bara mjuka upp henne och ta det lite lugnt så att hon skulle ha energi kvar till tävlingen. Cornelia och Hallon åkte med och var också inställda på typ en halvtimmes ridpass. Dock blir det ju inte alltid som man tänkt sig… Lilla prinsessan var stel som en pinne och hopplöst obstinat. Ingenting passade lilla fröken. Jag frågade Sara innan jag började rida efter lite tips på hur jag skulle få henne att släppa i högersidan. Hon sa att jag skulle rida henne i vänster varv lite utåtställd, rakrikta ställa in och sen rakrikta, ställa ut igen…. Bra sa jag och Sara åkte hem med Robban. Det visade sig dock inte vara så lätt som det lät….. suck…. Drygt en timme senare fick jag igenom det så jag kunde rida på en volt i vänster varv, ha henne utåtställd och fortfarande svänga åt vänster längs voltspåret… Fick tom ta en pisk för att förstärka min ytterskänkel. Sen när jag travade av henne var hon jättefin :) Äntligen!! När vi gick ut ur ridhuset var hon så trött så hon snubblade ut genom dörren, ramlade upp på rampen till transporten… Kändes sådär inför söndan…

Borstade och tvättade henne lite när vi kom hem. Schamponerade bara benen pga det iskalla vattnet. Höll på att förfrysa händerna… brrr…

Hon var i allafall jättefin sen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0