Markarbete i ridhuset

Nu har jag visst missat nån dag igen :) Märkligt! Ibland så kan man bara inte komma på vad man ska skriva….

I tisdags så åkte Angelica och jag ner till ridhuset och hoppades att det inte skulle vara så många där så att vi kunde ha lite markarbete. Döm om vår förvåning när vi hade alla 80 metrarna helt för oss själva! Riktigt nice. Tyvärr så är det fortfarande lite för dammigt för mina ögon och andningsvägar…. Åh vad jag längtar till att vi kan rida på ridbanan…

Vi travade i allafall lite kavaletti och hon var jättefin. Red på det raka bettet med förhoppningen att hon inte skulle fladdra så mkt med huvet då när hon blev lite laddad men så vart inte fallet… Hon var precis likadan som på det tvådelade. Fast hon kör runt mer med tungan och försöker lägga den över bettet med det raka. Tror jag ska prova ett tvådelat gummiklätt! Får man tävla dressyr på såna?

Hoppade sen massa varv på ett sockerbitshinder på volt. Galoppen börjar bli riktigt fin nu. :) Härligt! Fortfarande så river hon en del när hon kommer fel. Tror det är alldeles för lågt för att hon skall orka bry sig… Nästa vecka ska vi åka till Denan och rida för Arnold igen. Ska bli så kul att hoppa lite mer!
Provade några riktigt långa anridningar på det lilla lilla hindret också. Det var kul. Tänk vad mkt man kan hitta på under dessa typ 60 meter mot hindret :) 27 byten fram och tillbaka några avsaktningar och igångsättningar och ett himla viftande med huvud och tunga:) Det är en mkt påhittig häst jag har ;)
Jag satt bara stilla och höll ett jämnt stöd. Hon kan hoppa fint om hon bara vill och klarar av att koncentrera sig! Hoppas vi hinner hoppa en gång till innan det är dags för Arnold… ;p
/>

I går red Cornelia ut en sväng och idag blir det vila!

Tjoho!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hihi jadå, där såg jag alldeles utmärkt :) Vinkeln och skuggan gör att det ser ut som att hjälmen är längre ner än vad den är.

2011-03-24 @ 16:12:46
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Update Åsa! Vi behöver en update...

2011-03-28 @ 11:36:58
URL: http://mrneenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0