Nennes premiärtur :)

Det blev en liten skrittur i kolmörkret med Angelica och Nenne. Efter 1 månad och två dagars vila. Nenne verkade mkt nöjd att komma ut i skogen en stund. Han var pigg men snäll!

Russin fick låna Nennes hackamore för jag hade glömt tränsen hemma!?! Tanken var att jag skulle smörja i söndags men jag hade ju sån tur att jag hamnade hemma hos Jill hela eftermiddagen i stället! Märkligt nog så blev de liggande i sin påse hemma i förrådet…

Hon tyckte att det var okej att inte ha nåt i mun och lyssnade snällt på hacket. Vi skrittade ju iofs bara. Men hon stannade när jag drog i tyglarna så det var ju bra.

Jag var en sväng till Hööks igår och köpte lite bra och ha grejjer. Sporremmar, en aachenrem och nya stigläder till min dressyrsadel. Såna här köpte jag:

 

Utan spännen upp till för att minimera ”knölen” där man sätter fast dem så jag slipper få blåmärken på insidan av låren när jag rider! Ska prova dem idag när jag tränar på programmet för Jill!
Har inte suttit i dressyrsadeln på två veckor... har inte heller ridit igenom programmet en enda gång...
Måste nog läsa igenom det några gånger på lunchen :)
Skulle köpa benskydd oxå men de var slut i den storleken jag trodde jag skulle ha. De finns i s, m och l. Pelle har l, de är jättestora så jag tänkte att m vore lagom för lilla Russin. De var då slut. Suck. När jag kom till stallet på kvällen så provade jag Hallons som jag trodde var s men var m, de var oxå för stora. Min lilla häst måste alltså ha small på fram och kan ha medium bak! :) Det blir alltså en ny tur till Hööks!

Tydligen så måste man ju ha såna här när man tävlar dressyr ;)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra handlat!!! =)

2011-03-08 @ 09:33:24
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0