Solig och härlig helg

Vilken otroligt härlig helg det har varit! Har inte alls varit sugen på att sitta framför datorn och skriva om min grymt fina häst! Även fast jag har tänkt under ridpassen att detta ska jag skriva i min blogg så har det liksom helt runnit ut i sanden så fort jag kommit hem… knasigt *Ler*

I lördags åkte jag och Angelica ner till ridhuset direkt efter utsläppet. Jag fortsatte med galoppen. Skrittade bara fram en stund och gjorde sen massor av fattningar. Hon hade fattat vad det gick ut på och blev lite för på. Räckte med att jag gjorde en halvhalt så försökte hon flyga iväg i galopp :)
Mkt gissningslek men också väldigt mkt klapp på halsen och beröm eftersom hon ändå försökte!

Jill kom förbi på sin morgonpromenad med Lucaz och tittade lite och kom med lite tips. Jag samlade henne ordentligt i högergaloppen ett par gånger. Jättejobbigt och hon gjorde luftsprång och körde runt med huvet men vi fick till ett par riktigt fina språng :) Kul!
Vänstergaloppen är inte lika ”bra” men på god väg. Hon blir starkare för var dag! Jag tänker fortsätta med mitt galopparbete tills det sitter perfekt ;)

Söndag blev uteridningsdag. Var ensam i stallet så jag släppte ut alla hästar och gav mig iväg till skogs!
Skrittade och travade lite tills jag kom till där underlaget var lite bättre och satte där igång med mitt galopparbete igen. Det blev ganska många felfattningar och även en del korsgalopp eftersom hon vill så himla mkt och bara skjuter iväg när jag gör en fattning så hon har ingen aning om vad jag egentligen ber henne om ;) Knasfia!
De hade plogat vägen och det låg stora snöklumpar vid kanten, det var såna där hästätande klumpar... Tänk vad hästar kan vara töntiga... Hon försökte tvärnita och kastade sig åt andra hållet flera gånger för att komma undan dem... Jag fick verkligen sitta ner och ha henne framför mig och ryta lite ibland för att hon skulle fortsätta i galopp förbi dem! På hemvägen gick det bättre... Suck ;)

Det var väldigt skönt ute och Russin fick gå utan ländtäcke och jag red utan vantar! Hade nämligen bara tjockaste vintervantarna med mig och det gick ju inte… :) Fick inget grepp alls om tyglarna och jag måste ju verkligen hålla i när hon är så laddad och försöka få ner all energin i bakbenen :) Funka utan vantar men jag hade ju föredragit mina tunna braiga vantar som jag har fått av min bästaste Jill!

I dag skall Russin vila och Cornelia fixar till henne för jag ska på styrelsemöte i min ridklubb! Världens bästa Täby Ridklubb!! ;)

 

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0