Tävlingsdagen

Åkte tidigt till stallet för att smörja och fixa alla grejjer som jag ju inte hann på lördagen.
Russin verkade vara på bra humör och höll sig ganska lugn i stallet även när vi släppte ut de andra hästarna. Hallon fick va kvar inne som sällskap. Sara knoppade Russin som blev jättefin! :) Vilken häst! :)
Åkte från stallet vid 9.
Efter vägen upptäckte jag att den vägen jag planerat att köra till Farsta tydligen inte gick att köra längre så det blev en liten chansning i stället. Den andra vägen var kanon och vi kom fram efter bara knappt en och en halv timme tror jag. Sista biten till ridskolan var dock inte så kul...upp och ner och vääääldigt smal... Det hade jag helt glömt sedan jag var där sist, vilket iofs var ganska många år sedan under min tidiga hoppkarriär! :)
Väl framme så hade vi gott om tid och hann kolla på flera ekipage och fika. Skönt att slippa stressa!



Tyvärr så var de här de bästa bilderna av alla 69 bilderna som Cornelia tog med min skitkamera... :( Men visst är hon fin! :)

Jag satt upp och började rida fram och upptäckte snart att Russin aldrig förrut varit så fin! Hon var helt otroligt lyhörd och gjorde allt jag bad om!! (Förutom vänster galopp såklart ;)) Jill stod på läktaren i fram ridningsridhuset och såg nästan förvånad ut över hur fin hon var :) Riktigt kul!
Väl inne i tävlingsridhuset så var hon lite skeptisk mot staketet och de stora bokstäverna men jag red runt lite och hon slappnade av.


Sen var det bara att gå in på banan och hon skötte sig nästan alldeles perfekt :)
Jag kunde bara åka med och vara stolt!
Vi fick några missar, hon tvärnitade när jag skulle sakta av till fri skritt för hon fick syn på ett hinderförråd utanför sargen. Sen var det ju vänstergaloppen som inte funkade men det kom ju inte som nån överraskning. Fick ett omslag bak och en ofrivillig avsaktning men jag rättade fort och det var bra!
Jag var så glad och nöjd med min lilla häst när jag kom ut ur ridhuset att jag nästan började gråta! :) (Jill me!)
Fick ihop 57,5%! 7:or på båda uppridningarna på medellinjen och 6:or på det mesta i traven. Hon är jättefin och stadig i traven så nu får det bli galoppträning för hela slanten! :)

Cornelia har filmat alltihop men eftersom jag inte kan få in det i datorn så får ni inte se!! Nån som är bra på sånt där och kan komma med nåt tips? 
 

Puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul att hon va så fin! Grattis!! =D

2011-03-14 @ 10:29:23
URL: http://mrneenee.blogg.se/
Postat av: Malin

Så fin hon va!!! Synd att vi var för lata för att åka å kolla =)

2011-03-14 @ 10:31:24
URL: http://mucchie.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Vad roligt! Grattis :)

2011-03-14 @ 13:03:27
URL: http://charlottestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0