Hoppa lite hemma

I tisdags så tränade vi lite hoppning. Angelica var väldigt seriös och gjorde galoppslutor på diagonalerna… Nenne såg som vanligt jättefin ut! Jag gjorde ett försök också men det slutade med att Russin blev alldeles vimsig och jag garvade :) Lite för avancerat för oss =/  Sen höll vi oss mest till hoppningen. Vi hade tre räcken på mitten, ett på medellinjen och ett på varje diagonal så man kunde hoppa runt runt på en liten bana. Jag blev helt förvånad över hur lugn och uppmärksam Russin var… när jag gjorde en liten förhållning mot hindren så la hon in ett travsteg flera gånger. Jag är ju van att hon bara är stark och drar så detta var en mkt trevlig upplevelse. Nu kunde jag sitta ner och driva mot hindren i stället! Hon blir lite flack över hindren ibland men hon har ett hjärta av guld och gör alltid sitt bästa :) Ibland så hittade jag inte riktigt avstånden och backade ända in i hindret… då tog hon i som attan och hoppade väldigt med ryggen så hon blev inte alltid flack :) Nu måste jag ha kvar min kontrollerade galopp men få mer galopp, alltså större språng, utan att det blir springigt! Bara två veckor kvar till tävlingsdebut :S

I går red Nellie och de hade träffat två älgar! :) 

Hå och hej

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad duktiga ni e :-)

vi kan ha en träningshelg med Russin här framöver. Stanna kvar är bra att kunna... Men jag tycker att Erat mål ska vara rutan! :-)

2011-05-05 @ 09:55:55
URL: http://mucchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0