Hoppträningsonsdag

När man är hemma med sjuka barn är det svårt att få en stund för sig själv framför datorn men nu sover de så sött så jag gör ett försök till uppdatering :)
I onsdags var det skumt väder, ena stunden ösregn och nästa sol. Som tur var så blev träningen inomhus. Där är underlaget betydligt bättre än ute. Vi började hoppa lite på volt i båda varven. Det funka okej men hon var som vanligt stel i högervarvet och lägger sig då inåt på min skänkel i stället för att böja sig runt den. Sen hoppa vi lite linjer och till slut en hel bana. Hon stannade en gång på en oxer med två runda vattenmattor under men sen hoppade hon den snällt. Hon hoppade bättre och bättre hela tiden och sista svängen gick det kanon! Jättefin var hon! :) I början på träningen så pratade jag lite med Arnold och sa att jag ville att han skulle vara på mig lite mer och pressa mig så att jag red lite bättre och inte bara gled runt och "finred" som jag så lätt gör när det är så lågt. Jag bara sitter och åker med och sen så hoppsan så kom vi för nära och hon rev... Man kan säga att han tog vinken och var på mig konstant! Asbra! Bästa träningen hittils! Nu var han nästan lika bra som Angelica! :)

Nellie var med och fotade!









Igår red Nellie ut henne en sväng och idag har jag varit och vaccinerat henne så nu blir det lugnt ett par dar till :)
Passar mig bra eftersom jag nu har skitont i halsen.
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0