Kvällen innan tävlingen

Idag blev det markarbeteshoppning för att mjuka upp hästarna inför morgondagens tävling. Vi, alltså jag och Angelica, hade tre hinder på medellinjen så man kunde hoppa på en serpentin eller åtta eller volt eller hur man ville. Russin kändes fin i skritt och trav när jag red fram. Mjuk och samarbetsvillig. Så fort jag börjar galoppera blir hon stel som en planka och går inte att böja till höger, hon bokstavligen ligger i svängarna... När vi hoppat några varv, vilket hon gjorde snällt så blev det bättre men inte bra. Hon studsar omkring och byter galopp som en liten studsboll när jag sitter ner och jobbar henne. Hon tycker det är tokjobbigt. Får hon gå i sitt "framstupa läge" och i lite längre galopp så är hon nöjd men det är så svårt att hoppa då. När jag hoppat klart och travade av henne så kändes hon jättefin. Hoppas att jag inte körde för hårt med henne utan att jag har nytta av detta till i morgon! Ska bli så kul att hopptävla igen :) Sist var med Tino i augusti 2008 tror jag... :)
aJg kommer inte hinna blogga i morgon efter tävlingen så ni får hålla ut till på söndag!
(Ifall det nu är nån som läser min blogg och är intresserad!)
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0